De jungle

In de Lonely Planet van Femmy een mooie wandelroute gezien en die ga ik lopen. 4 uur over 8,5 km staat er. Nou, dat ga ik er niet over doen hoor 😜
Eerst een stuk over verharde wegen en dan de jungle in. Volgens LP te doen zonder gids, en dat spreekt me aan. Onderweg ontmoet ik Gusti, een lokale gids. Hij helpt me op weg en adviseert me niet alleen te gaan. Ik wil graag alleen zijn en bedank hem vriendelijk. Tot 3 keer toe, hij stalkt me! Gelukkig maar, want na 20 m in de jungle kom ik een landeigenaar tegen die geld wil zien. Hij zwaait nogal met z’n kapmes, maar gelukkig, daar is Gusti! Het zal wel afgesproken werk zijn denk ik dan maar 😊
En dus met Gusti de jungle in en daar krijg ik geen spijt van. Hij kent de weg en de mooie plekken. Ik laat hem foto’s zien van Jacq, Lonneke, Sander en Eline maar hij gelooft niet dat dat mijn gezin is. Grapjas ☺️
Onderweg mooie vogels en libelles gezien en slangen, waarvan die ene groen-gele erg giftig is volgens Gusti. Hij is z’n geld waard, die jongen. Was mooi en gezellig. Dat het op ’t eind ging regenen deed er niet toe; ik was al toe aan een verschoning.
Het eten is hier subliem. Daar wil ik iets van meenemen, en dus morgen op kookles!

IMG_4772

IMG_4747

IMG_4753

IMG_4740

IMG_4743

Geplaatst op 8 februari 2015, in Reizen. Markeer de permalink als favoriet. 5 reacties.

  1. Leuk! Ik heb het gevoel dat ik er ook weer zit. Kookles in ubud? Suuuper!! Echt een aanrader, kun je mee thuiskomen 😉 Die mountainbike tocht is ook een aanrader. En ben onaangenaam verrast dat je nog geen pisang goreng hebt gevonden… 😦 maar gelukkig bevalt het allemaal!!

    Groetjes Femmy

    Geliked door 1 persoon

  2. Wat een prachtige foto’s! Ik zou toch wat beter luisteren naar de lokale bevolking, Hansje Meijer, zonder gids de jungle in…have fun. Graag een foto van je kookkunsten xxx Ellen

    Like

  3. Zeg vader? Zonder gids de jungle in?
    Dat hadden we niet afgesproken!!

    Geliked door 1 persoon

  4. Hé hans,

    Super om te lezen dat je volop geniet en zoveel moois ziet. Je schrijft zo goed dat ik zelf ook al weer bijna wil boeken!
    Geniet er van.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie